هاجیمه تاباتا، سازنده بازی Final Fantasy XV، به عنوان مدیر اجرایی و رئیس استودیو جدید شرکت Square Enix منصوب شد.
هاجیمه تاباتا، کارگردان بازی Final Fantasy XV، به عنوان رئیس شعبهای جدید از شرکت اسکوئر انیکس کهLuminous Productions نام دارد، منصوب شد. او مدیر اجرایی این استودیو هم هست و به گفته Square Enix، او و تیمش قرار است در این استودیو بازیهای AAA و محتویات خلاقانه تولید کنند.
خبر انتصاب تاباتا به عنوان رئیس این شعبه جدید، از طریق سایت Siliconera اعلام شد. در جزئیات این پیام آمده که بخشی از هسته اصلی این تیم جدید را، اعضای تیم سازنده بازی Final Fantasy 15 تشکیل خواهند داد. استودیو Luminous Productions در حال آمادهسازی یک بیانیه است و آن را امسال منتشر خواهد کرد. در این بیانیه قرار است پروژه جدید این استودیو به گیمرها معرفی شود. در سایت رسمی Luminous Productions، برای توصیف اهداف جدید و فلسفه کاری این استودیو، جملات زیر نوشته شده است:
تصور کن. طراحی کن. ذهنت را درگیر کن. بساز. بازگو کن. از نو شروع کن. تکرار کن. تکرار کن. دوباره شروع کن.
برای تخیل حد و مرزی وجود ندارد؛ مرزها را میتوان گسترش داد. با شور و شوق، میتوان ایدهها را به واقعیت تبدیل کرد.
آینده تخیل از اینجا شروع میشود.
بازی Final Fantasy XV اثری رکورد شکن برای شرکت اسکوئر انیکس بود. در اولین روزهای انتشار این بازی، ۵ میلیون نسخه از آن عرضه و سریعترین شروع این شرکت به اسم Final Fantasy XV ثبت شد. این بازی در E3 سال ۲۰۰۶ به عنوان یک اسپین آف برای بازی Final Fantasy XIII معرفی شد. مراحل ساخت و توسعه Final Fantsy XV بیش از ۱۰ سال به طول انجامید و سازندگان مسیر بسیار سخت و پر پیچ و خمی را طی کردند تا در نهایت بازی منتشر شد. این بازی اخیرا برای پی سی منتشر شده و برایش محتویاتی تبلیغاتی که بعضا خندهدار هستند عرضه شدند. البته تمام بازیها و محتویاتی که نام Final Fantasy XV را یدک میکشند موفق ظاهر نشدند؛ شرکت اسکوئر انیکس قرار است در ماه ژوئن (خرداد-تیر) به پشتیبانی از بازی King's Knight: Wrath of the Dark Dragon، که یک اسپین آف برای Final Fantasy XV است، پایان دهد و این بازی را از دسترس خارج خواهد کرد؛ به این صورت که فروشگاههایی که این بازی را عرضه میکنند (و همه اینترنتی هستند)، این بازی را از لیست فروش خود حذف خواهد کرد.
بازی فاینال فانتزی ۱۵ تحولی بزرگ و ترسناک در این مجموعه بود که پس از پشت سر گذاشتن ۱۰ سال فراز و نشیب توانست کار خود را بهخوبی انجام دهد. این بازی زمینهساز آیندهای روشن برای این مجموعه است که میتواند مخاطبین بیشماری را جذب خود کند؛ مخاطبینی که شاید تا به امروز به دلیل سبک قدیمی این بازی نتوانسته بودند با آن ارتباط برقرار کنند. البته در این بین یک سری مشکلات نیز وجود دارد ولی وقتی آنها را در کنار نکات مثبت و خوبیها میگذاریم، میتوان به راحتی از آنها چشمپوشی کرد.